FANDOM

DISK arrangerar ett antal årligen återkommande aktiviteter inom olika områden. Här redogörs för de största/vanligaste av dessa.

RatatoskRedigera

Under år 2000 beslutade DISKs styrelse att det årligen skulle arrangeras en högtidsmiddag där DISKs seniorer skulle få mottaga sin medalj. Första tillfället denna arrangerades vad i maj 2002. Middagen hade inget namn så DISKs dåvarande presidium beslutade att låna namnet av det examensemblem som DISK tog fram i början av 2000-talet.

Sedan dess arrangeras varje år, i slutet av februari, högtidsmiddagen Ratatosk. Syftet med middagen är dels att skapa en festlig middag varje år där DISKs medlemmar, aktiva samt andra studentföreningar får en möjlighet att umgås under trevliga former. Förutom höjdpunkten med seniorer delas även DISKs förtjänstmedalj samt marskalksämbetets otippade utmärkelse ut.

Ratatosks valspråk är Disce et Imperti, vilket är latin för "lär och för vidare".

VälkomstmiddagRedigera

Denna middag avslutar Insparken för alla nya studenter som börjar sina studier på DSV i början av höstterminen. Brukar hållas i en extern lokal då de är mycket populär.

SystemvetardagenRedigera

DISKs arbetsmarknadsdag. Se Systemvetardagen. I slutet på denna dag hålls Systemvetardagspuben.

SkiftesmiddagenRedigera

I slutet av året arrangerar Marskalksämbetet Skiftesmiddagen där den avgående och tillträdande styrelsen träffas och umgås. Marskalksämbetet ordnar middag, tävlingar och lekar under kvällen och både avgående och tillträdande styrelsen diskar.

JulfestRedigera

DISKs styrelse ordnar en julfest för aktiva medlemmar innan jul.

AktivfestRedigera

Under året ordnar DISKs styrelse en fest för alla aktiva. Denna kan antingen vara en separat fest eller vara Julfesten.

Dam- och Herrmiddagar Redigera

DISKs damer och herrar turas om att vartannat år hålla en fest för studenter av det motsatta könet. Dessa fester brukar bland annat bjuda på mycket uppskattade och påkostade spex.